سازه ویدئو وال

سازه ویدئو وال

ویدئو وال ها هرکجا مورد استفاده قرار بگیرند در مرکز توجه قرار دارند. این محصولات قادر به طراحی بصری باورنکردنی در مقیاسی هستند که هیچ فناوری دیگری نمی‌تواند با آن‌ها مطابقت داشته‌باشد. برای نصب ویدئو وال ها در اماکن مختلف، بسته به نوع ویدئو وال و شرایط محیطی فضای مورد نظر، از سازه های مختلفی استفاده می شود. در ادامه قصد داریم سازه های مورد استفاده در ویدئو وال های نسل قدیم و جدید را مورد بررسی قرار دهیم.

 

نصب ماژول ها بر روی سازه ویدئو وال

سازه ویدئو وال‌های قدیمی

در این نوع ویدئو وال ها، تعدادی پنل LED و LCD در کنار یکدیگر قرار می گیرند که به این سازه ها براکت گفته می شود. براکت ها انواع مختلفی دارند. یک سری براکت ها که به صورت سازه های آماده ای هستند که توسط سازه های بازو مانند به دیوار متصل شده و ویدئو وال های نسل قدیم بر روی آن‌ها نصب می‌شوند.

نوع دیگری از سازه های ویدئو وال  به این شکل هستند که سازه ها به صورت شبکه ای ساخته شده و LED وال ها درون آن‌ها جاساز می‌شود. دسترسی در این نوع سازه ها تنها از پشت ویدئو وال امکان‌پذیر می‌باشد. به این معنی که اگر نیاز به تعمیر یا اعمال تغییرات در پنل وجود داشته باشد، از طریق فضای آزاد پشت ویدئو وال این دسترسی برای تکنسین ایجاد می‌شود.

در ویدئو وال های LED دات پیچ از نوع indoor یا فضای داخلی، این دسترسی ها هم از جلوی ویدئو وال و هم از پشت ویدئو وال امکانپذیر می‌باشد. در ویدئو وال‌هایی که دسترسی‌ها به هر دلیلی مانند عمق ویدئو وال محدود باشد، دسترسی به صورت front access یا دسترسی از جلو در نظر گرفته می شود. در این نوع دسترسی ها، پنل‌ها با پیچ‌های مگنتی به سازه چسبیده می شود و در هر زمانی که نیاز باشد می توانید یکی از پنل ها را بردارید و به تجهیزات پشت ویدئو وال دسترسی داشته باشید.

در دسترسی از پشت هم همانطور که از اسم آن پیداست، با توجه به فضای تعبیه شده در پشت دستگاه، دیگر نیازی به باز کردن پنل‌های ویدئو وال نیست و با استفاده از فضای پشت ویدئو وال، امکان اعمال تغییرات در پاور، ریسیور کارت ها و تجهیزات پشت دستگاه وجود دارد.

 

 

نرم افزار ویدئو وال

 

انواع سازه ویدئو وال های dotpitch indoor

حالت اول : ساخت سازه به صورت یکپارچه در محل اجرای پروژه – در این حالت پنل‌ها به صورت مگنتی بر روی سازه‌های شبکه ای ساخته شده چسبانده می شود. سایر تجهیزات هم از قبیل پاور، گیرنده و کابل‌ها هم پشت این سازه‌ها قرار می گیرند.

حالت دوم : سازه هایی که به صورت کابینت کابینت طراحی شده و تجهیزاتی از قبیل کابل‌ها، ریسیورها و … داخل کابینت ها جاسازی می‌شود و در هنگام اجرای پروژه این کابینت ها هستند که کنار هم پیچ شده و تنظیم می‌شوند. این کابینت‌ها انواع متفاوتی دارند که تعداد ماژول‌هایی که در آن قرار می‌گیرد بسته به اندازه آن می تواند شش تایی، نه تایی و هجده تایی باشند. در واقه کابینت‌ها از قبل در کارگاه‌ها آماده سازی شده و در هنگام نصب در محل پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کابینت ها به یک structure متصل می شوند. structure ها شبکه های قفسه بندی شده هستند که یک چهارچوب آهنی دارند و یک سری میله با فواصل مشخص بر روی آن نصب شده و کابینت ها در نهایت به این میله ها پیچ می شوند.

نصب سازه ویدئو وال

انواع سازه ویدئو وال های dotpitch outdoor

برای نصب و راه اندازی ویدئو وال‌ در فضای باز، سازه‌ها به صورت front access یا دسترسی از جلو تعریف نمی‌شود چرا که وجود خنک کننده ها در تلویزیون های شهری این نیاز را ایجاد کرده است. به همین دلیل در این نوع دستگاه ها، سازه های مگنتی دیگر کاربردی ندارند. تفاوت دیگر در سازه ویدئو وال های outdoor این است که structure بیرونی آن که دورتادور سازه را فراگرفته است، تقریبا ضد نفوذ آب است چرا که پشت سازه های تلویزیون های شهری به هیچ وجه نباید خیس شود.

علاوه بر موارد فوق، سازه‌ی تلویزیون شهری با توجه به مجهز بودن به تجهیزات خنک کننده و فن، نیازمند فضای دسترسی کامل برای فرد تکنسین می باشد تا بتواند به تجهیزات پشت ویدئو وال دسترسی کامل داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *