انواع ویدئو وال

ویدئو وال ها بسته به محل استفاده به دو نوع ویدئو وال فضای باز یا outdoor و فضای بسته یا indoor تقسیم می شوند. استفاده از ویدئو وال‌های LED هم در فضای باز و هم در فضای بسته امکان‌پذیر می باشد. اما ویدئو وال‌های LCD را فقط در فضاهای بسته یا indoor می توان استفاده نمود. علاوه بر ویدئو وال LED و LCD نوع دیگری از ویدئو وال که به ویدئو وال دات پیچ معروف می باشد نیز وجود دارد.  در واقع پیچ پیکسل یا دات پیچ نشان دهنده فاصله میلی متر از مرکز پیکسل تا مرکز پیکسل مجاور است. در واقع هر چه میزان پیچ پیکسل کمتر باشد، تصویر نمایش داده شده از نظر کیفیت و جزئیات، خروجی بهتری خواهد داشت

اجزاء سیستم ویدئو وال

سیستم ویدیووال از سه قسمت تشکیل میگردد

نصب ویدئو وال

نصب ویدئو وال می‌تواند یکی از تخصصی‌ترین مراحل اجرای پروژه باشد. این پروسه بسته به نوع ویدئو وال و فضای مورد نظر می تواند متفاوت باشد. معمولا ویدئو وال‌های نسل جدید نسبت به ویدئو وال های قدیمی انعطاف پذیری بالاتری در طراحی و پیاده سازی دارند و پروسه نصب و اجرای ساده تری نسبت به نسل های قدیمی آن دارا می باشند. علاوه بر نوع ویدئو وال، محل نصب ویدئو وال نیز می تواند در پیچیدگی و زمان مورد نیاز جهت اجرای پروژه تاثیر گذار باشد.

 به طور کلی ویدیو وال را در دو فضای داخلی یا indoor و خارجی یا outdoor می توان نصب و راه اندازی کرد.

هزینه های نگهداری ویدئو وال

این نسل از ویدیووال ها هزینه تعمیر و نگه داری بسیار پایینی داشته چرا که عمر مفید این محصول در حالت کارکرد ۲۴.۷  ساعت ۱۰۰۰۰۰ (حدود ۱۲سال) میباشد ، علاوه بر این قیمت هر پنل مبلغ ناچیزی بوده که در حین کار و بدون نیاز به خاموشی قابل تعویض میباشد.

سوالات متداول ویدئو وال

آیا ماژول های فضای باز با ماژول های فضای بسته متفاوت میباشند

بله ، هم در درجه حفاظت رطوبت و هم دمای کاری هم در فرکانس تصویر

قیمت هر متر مربع ویدیووال ها چقدر میباشد؟

عملا پاسخ به این سوال غیر‌ممکن میباشد ، چرا که تنوع این محصول به قدری بالا میباشد که هر نیازمندی مشتری باعث تغییر در قیمت نهایی محصول میگردد و عملا این سوال آخرین بخش بعد از تهیه لیست کامل نیاز مندی های مشتری میباشد.

تعداد ورودی ها این نسل به چه صورت میباشد؟

با توجه به نیاز مشتری هیچ محدودیتی در تعداد و نوع ورودی ها نمیباشد

آیا امکان نمایش ورودی های مختلف بر روی یک تصویر میباشد؟

تعداد تصاویر همزمان بسته به نیاز مشتری از دو تصویر تا بیش از ۱۰ تصویر همزمان امکان پذیر بوده و بسته به نیاز مشتری قابل تعریف است.