بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت ویدئو وال

قیمت ویدئو وال

برای تعیین قیمت ویدئو وال با اندازه فیزیکی وال شروع می‌کنیم اما در نهایت، قیمت ویدئو وال به موارد زیر بستگی دارد:

  •  مساحت پیکسل و متر مربع
  • تعداد نقاط ویدئو وال
  •  امکانات و ملزومات نصب
  • وضوح تصویر
  • استفاده کم انرژی
  • راحتی نصب
  • توانایی ایجاد یک وال کاملا منطبق بر درخواست مشتریانی که خواهان برند خاصی هستند.

به عنوان مثال، برخی از ویدئو وال ها با هدف استفاده کمتر از انرژی و نصب آسان طراحی شده است.که می‌تواند باریک بر روی دیوار نصب شود (در کمتر از ۴ اینچ) و به صورت دید از جلو قابل استفاده است.

بررسی و مقایسه ویدئو وال‌های LED و LCD

در سال‌های اخیر، از وقتی که ویدئو وال‌های LED برای استادیوم‌ها و مراکز خرید اختصاص داده شدند، برای رویدادهای مختلف شرکت‌ها بسیار قابل دسترس تر شده اند. یک ال ای دی وال از بسیاری از پنل‌های LED کوچک‌تر ساخته شده‌است. هر پانل دارای صدها منبع نوری کوچک به نام “دیودهای ساطع کننده نور” است که می‌توانند تغییر رنگ دهند و یک تصویر بزرگ و یکپارچه ایجاد کنند.

تکنسین‌ها می‌توانند به پانل‌ها اضافه کنند تا زمانی که ال ای دی وال به اندازه نیاز شما بزرگ شود. یک مثال صفحه نمایش آسمانی سوژو در چین بزرگترین ویدئو وال LED در جهان است که طول آن ۱،۶۴۰ فوت یعنی حدود چهار و نیم برابر زمین فوتبال است.

این در حالی است که یک ویدئو وال LCD شامل یک سطح بزرگ برای فیلم یا تصاویر ساخته شده از تعداد زیادی از صفحه‌های LCD است. شما حتما پیش از این با صفحات نمایش LCD برخورد کرده اید؛ آن ها در لپ تاپ شما، مانیتور تلویزیون شما و موارد دیگری استفاده شده‌اند. با این حال، ویدئو وال‌های LCD به گونه‌ای طراحی شده‌اند که طویل تر و دارای لبه‌های نازک‌تری هستند که bezel (بزل) نامیده می‌شوند.

تکنسین‌ها از سخت افزارها و ابزارهای ویژه ای استفاده می‌کنند تا صفحه‌های LCD را روی یکدیگر قرار دهند و دیوار را کالیبره کنند تا در هر صفحه یک تصویر نشان داده شود. دیوارهای ال سی دی موقت معمولاً فقط می‌توانند در حدود پنج صفحه عرض و پنج صفحه ارتفاع داشته باشند.

دیوارهای ال سی دی موقت را می‌توان به اندازه‌ها و شکل‌های مختلف، بزرگ و کوچک پیکربندی کرد، اما معمولاً از پنج صفحه در عرض و پنج صفحه در ارتفاع بزرگ تر نیستند.

یکی از پیچیده ترین مزایای LED انعطاف پذیری کیفیت آن با توجه به مولفه‌های مورد نیاز برای ایجاد وال های دیواری است. وضوح تصویر و اندازه فیزیکی ممکن است بسته به منبع و کیفیت LED، (به معنای واقعی کلمه، بسته های نیمه هادی دیود ساطع کننده نور) که روی سطح صفحه مدار چاپی (PCB) نصب شده‌اند و به صورت کابین ساخته شده اند، متفاوت باشند.

تصور کنید یک ویدئو وال ال سی دی مانند یک سینی لازانیا است. قابل اطمینان، زیبا و محکم. اما شما تنها می‌توانید سایز یک سینی لازانیا را زیاد کنید. این گزینه، مقرون به صرفه است اما در بخش اندازه، با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود.

از طرف دیگر، یک ویدئو وال ال ای دی، را مانند یک انتخاب بی انتها (از نظر سایز) تصور کنید. شاید به اندازه یک سینی پر از لازانیا راضی کننده نباشد، اما شما می‌توانید آنقدر اندازه آن را زیاد کنید تا به سایز دلخواه شما برسد.

ویدئو وال ها یک روش عالی برای افزایش حرفه ای بودن ایونت شما و البته، افزایش مشارکت در طول برگزاری آن هستند.

بررسی وضوح تصویر ویدئو وال

هرچند صفحه نمایش یکپارچه ممکن است حاشیه ای در وسط تصویر نداشته باشد و یکپارچگی بیشتری در نمایش تصویر داشته باشد اما با نمایشگر‌های متعدد، می‌توان انتظار رزولوشن بیشتر و تصویر بزرگتری را داشت. حفظ چگالی پیکسل کافی در نمایشگرهایی با اندازه‌های بسیار بزرگ دشوار است درحالیکه مجموعه‌ای از صفحات کوچک‌تر این تراکم را حفظ می‌کند. به همین دلیل، یک ویدئو وال، وضوح تصویر خوبی را از دامنه‌های مختلف، از جمله فواصل طولانی، ارائه می‌دهد. این وضوح بالا، دلیل اصلی این است که چرا استادیوم‌ها و سالن‌های کنسرت این فن‌آوری را انتخاب می‌کنند. خیره شدن به صفحات با رزولوشن پایین برای یک رویداد ورزشی یا کنسرت می‌تواند در افراد سردرد و فشار چشم ایجاد کند. درصورتیکه، صفحه‌ نمایش هایی با قدرت تفکیک فوق العاده این نگرانی را به راحتی کنترل می‌کنند.

صحبت از وضوح تصویر شد که یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت ویدئو وال ها می‌باشد. اگر بخواهیم در این خصوص از هزینه‌های ویدئو وال سخن بگوییم باید به تراکم پیکسل توجه کنیم. ابتدا باید بدانید که تعداد پیکسل هر صفحه نمایش مشخص است. تعداد پیکسل همان وضوح یک LCD استاندارد را تعیین می کند. بیشتر نمایشگرهای LCD یا با کیفیت Full HD (1020 x 1080  پیکسل) یا با وضوح ۴K یا UHD  (۳۸۲۰ x 2160  پیکسل) هستند. پارامتر متغیر ما در اینجا قطر ویدئو وال است که در آن نمایشگرها در کنار هم قرار گرفته اند.

وال های LED با اجزای ماژولار ساخته شده‌اند، بنابراین وضوح هر کدام از اجزا می‌تواند متفاوت باشد. به همین دلیل است که رایج‌ترین ویژگی به عنوان “گام پیکسل” برای سنجش تراکم پیکسل در صنعت به کار می‌رود، گام پیکسل فاصله بین مرکز دو نقطه مجاور (همان طور که در تصویر زیر نشان‌داده شده‌است) از هم است.

وضوح تصویر ویدئو وال

هرچه یک فضا کوچکتر باشد، پیکسل‌های بیشتری در یک بعد ثابت جای می‌گیرند و باعث افزایش کیفیت تصویر می‌شوند. اگر بخواهید با ابعاد فیزیکی یکسان، پیکسل‌های کوچکتری در اختیار داشته باشید، باید تعداد پیکسل را افزایش دهید تا سطوح بالاتری از جزئیات و لبه‌های هموارتری را در تصویر نهایی ببینید. اگر محتوا به درستی برای این نوع نمایش طراحی شده‌باشد (یعنی فونت‌های بزرگ و غیره) هیچ پیکسلی تار نیست. ارتفاع پیکسل دقیق‌تر به معنای پیکسل‌های بیشتر است که با فاصله نزدیکتر از هم قرار گرفته‌اند که تراکم پیکسل و وضوح پیکسل را افزایش می‌دهد (همانطور که در تصویر زیر نشان‌داده شده‌است).

 

ویدئو وال

تفاوت میان ویدئو وال LCD و LED

ویدئو وال LED

ویدئو وال LCD

هزینه

معمولا گران‌ترین ویدئو وال است. معمولا از نوع LED ارزانتر است.

حداکثر اندازه

ویدیو وال‌ها ما می‌توانند از صد‌ها پنل ال ای دی استفاده کنند، اما از آن جایی که می‌توانید در هر عرض و ارتفاع آن ها را ترکیب کنید، لزوما حداکثر اندازه ای وجود ندارد. محبوب‌ترین ویدیو وال‌های ال سی دی تقریبا ۱۶ در عرض و ۱۰ در ارتفاع هستند. اما به خاطر داشته باشید که بیشتر دیوار‌ها به زمین نمی‌رسند. پس باید آن را نیز ارتفاع کلی که نیاز دارید اضافه کنید.

ظاهر

بینندگان باید ویدئو وال ال ای دی را با فاصله ببینند تا تمام تصویر قابل دیدن باشد. به عنوان یک اثر هنری به آن نگاه کنید؛ برای دیدن تمام آن باید با فاصله بایستید. اگرچه از پنل‌های ال ای دی ساخته شده است اما درزی در آن وجود ندارد. تصویری که روی ویدئو وال ال سی دی باشد از ال ای دی شارپ‌تر است، زیرا از پنل‌های HD ساخته شده‌است. شکاف های بسیار باریکی بین هر صفحه ال سی دی وجود دارد که bezel نامیده می‌شوند.

محتوا

وقتی اندازه درست را یاد بگیرید، تهیه کننده شما به شما ابعاد دقیق و رزولوشن را می گوید و می‌تواند محتوای شما را فراهم کند. از آن جا که وال دیواری ال سی دی اساسا مانیتور‌های کامپیوتری هستند، معمولا تولید محتوا ساده‌تر است. اگر محتوای شما روی یک صفحه استاندارد کامپیوتر عالی به نظر برسد، روی یک ویدئو وال ال سی دی هم خوب به نظر خواهد رسید. وقتی در مورد اندازه تصمیم گرفتید، تهیه کننده ابعاد و رزولوشن مورد نیاز را می دهد و به شما می‌گویند بهتر است شکاف‌ها کجا باشند تا جایی از تصویر خراب نشود.

زمان نصب

زمان نصب بستگی به اندازه دیوار دارد. اما می‌تواند از نصف روز تا چند روز طول بکشد. مطمئن شوید زمان کافی دارید. معمولا سریع‌تر از ال ای دی نصب می‌شود و معمولا بین نصف روز تا یک روز کامل طول می‌کشد.

روشنایی

یک ویدئووال ال ای دی می‌تواند بسیار روشن شود که آن‌ها را به گزینه خوبی برای رویداد‌های در فضای باز تبدیل کرده است. ویدیووال ال سی دی می توانند خیلی روشن شوند، اما برای فضاهای بسته مناسب هستند. همچنین برخلاف دیوار ال ای دی ضد آب نیستند.

 

مصرف انرژی

بسیار پایین تر از ال سی دی است. اما باز هم باید مطمئن شوید مکان شما انرژی مورد نیاز را تامین می‌کند. تهیه کننده می تواند به شما بگویند به چه مقدار انرژی نیاز است. انرژی زیادی نیاز دارد. هر صفحه تقریبا به ۴ آمپر نیاز‌مند است. اطمینان حاصل کنید که مکان شما ظرفیت این انرژی را دارد، یا تدارکات ویژه‌ای برای آن فراهم کنید.

بارگیری

نسبتا سبک و قابل حمل است و امکان جا به جایی آن به شکل قطعات جدا از هم وجود دارد. در بسته های بزرگی ارائه می شود. بنابراین، ممکن است به آسانسور حمل بار نیاز پیدا کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای ورود به مکان مورد نظر خود را در اختیار دارید.

 

 

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *