۵ فاکتور اصلی برای خرید ویدئو وال که باید در نظر بگیرید

خرید ویدئو وال

مهم‌ترین نکته که برای خرید ویدئو وال باید در نظر بگیرید این است که چرا از ویدئو وال استفاده می‌کنید و اهداف شما چیست؟ سازمان‌ها معمولاً به منظور افزایش مخاطبان و جلب توجه مشتریان، ارائه پیام در جلسات یا فقط برای اینکه تغییری در محیط اطراف محل کار خود ایجاد کنند از ویدیو وال استفاده می‌کنند.

چرا به یک ویدئو وال نیاز داریم؟

ویدئو وال‌ها دارای مزیت و ویژگی‌های متنوعی از جمله صفحه نمایش‌هایی با وضوح بالا، روشنایی ثابت، کیفیت زیاد حتی با وجود چندین تصویر روی صفحه، وضوح و فرمت های متنوع به علاوه انعطاف پذیری در ارائه ی نمایش و کنترل هستند که صفحه نمایش‌های تک شامل این ویژگی‌ها نمی‌باشند.

از دلایل متعدد استفاده از ویدئو وال بجای صفحه نمایش‌های بزرگ تک، می‌توان به طرح بندی‌های متنوع، مساحت زیاد در مقابل هزینه و پیکسل مناسب و با تراکم اشاره کرد که در اصل نشان دهنده‌ی به صرفه بودن اقتصادی آن‌ها در مقابل صفحه نمایش‌های تک با اندازه و وضوح مختلف است.

به علاوه ویدئو وال‌ها ‌می‌توانند در اتاق‌های کنترل، مرکز فرماندهی، مرکز عملیات شبکه (NOC)، مرکز عملیات‌های تاکتیکی(TOC)، مرکز داده، مرکز تماس، به علاوه بخش‌های امنیت و نظارت، ورزشگاه و اماکن عمومی نیز نصب و استفاده شوند.

اگر می‌خواهید نکاتی را که باید قبل از خرید یک سیستم ویدئو وال در نظر بگیرید بدانید، بهترین راهنما را انتخاب کرده اید. انتخاب سیستم ایده آل ویدئو وال برای سازمان شما می تواند چالش برانگیز باشد. شما باید چند فاکتور را در نظر بگیرید، از جمله انواع نمایشگر، نرم افزار، کنترلرها، یکپارچه سازی، پشتیبانی و موارد دیگر. به نظر گیج کننده است، اما اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید نگران نباشید! ما مهمترین نکاتی که برای شروع شناسایی نیازهای خود و بررسی گزینه های تان به آن نیاز دارید، با شما به اشتراک می‌گذاریم.

فاکتورهای خرید ویدیو وال:

  • صفحه نمایش
  • نرم افزار
  • کنترلر
  • سیستم و سازگاری محیطی
  • پشتیبانی از سیستم
  1. نکاتی درباره صفحه نمایش

رزولوشن مناسب شما چقدر است؟

رزولوشن نمایشگر به سطوح مختلف تراکم پیکسل یا مقدار پیکسل در اینچ اشاره دارد. در نمایش تصاویر، تراکم پیکسل بسیار مهم است. در حقیقت رزولوشن، ایجاد وضوح و نمایش جزئیات تصاویر هنگام مشاهده از نزدیک را به عهده دارد. بنابراین، تراکم پیکسل با توجه به اینکه با چه هدفی به نمایشگر ویدئو وال نیاز دارید، مشخص می‌شود.

روشنایی نمایشگر شما باید چه میزانی باشد؟

روشنایی دستگاهی که تصاویر را به نمایش می گذارد به میزان انتشار نورو نور محیط بستگی دارد. اگر فضای نصب شما دارای پنجره های بزرگ یا نوری است که از سمت بالا می تابد، باید به سراغ نمایشگری بروید که روشنایی با چگالی بالا را فراهم می‌کند و تحت تأثیر نور اطراف قرار نمی‌گیرد. نمایش تصاویر روی ویدئو وال که روشنایی کافی نداشته باشد، جذابیت تصاویر را از بین می‌برد و باعث خستگی چشم می‌شود.

شما از سیستم خود برای کار استفاده می‌کنید یا تبلیغات؟ آیا در کل روز به استفاده از آن نیاز دارید؟

اگر قرار است از ویدیو وال برای فعالیت های حیاتی استفاده شود، به یک نوع نمایشگری نیاز دارید که قابلیت اطمینان و ماندگاری بالایی داشته باشد. صفحه نمایش LED و LCD می تواند به صورت ۲۴ ساعته و در کل هفته، برای سال‌ها پشتیبانی کند و حتی شما را از به کار بردن منبع تغذیه اضافی یا بسیاری از تجهیزات هزینه بر نیز معاف کند.

بودجه شما چقدر است؟

بودجه یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید در نظر گرفته شود زیرا انواع صفحه نمایش ویدئو وال می تواند از نظر هزینه متفاوت باشد. هنگام بررسی گزینه های مختلف، حتماً هزینه اولیه خرید نمایشگر را در نظر بگیرید. سیستم های ویدئو وال ممکن است در طول زمان هزینه بر شوند بنابراین، هزینه های طولانی مدت تعمیر و نگهداری منظم، قطعات مصرفی و مصرف زیاد برق که می‌تواند هزینه آن‌ها را با گذشت زمان بسیار گران کند، در نظر بگیرید. بنابراین، به نحوه مراقبت از محصول و هزینه نگهداری آن در آینده توجه داشته باشید.

چقدر فضا دارید؟

نصب یا چیدمان نمایشگر ویدئو وال به فضای مناسبی نیاز دارد. LED (دیود ساطع کننده نور) یا LCD (صفحه نمایش کریستال مایع) دارای پروفیل های باریکی هستند که می توان آن‌ها را به خوبی نصب کرد. سیستم های دیگر مانند پوژکشن کیوب و سیستم طرح ریزی ترکیبی، ممکن است به چندین فوت فضا نیاز داشته باشند. قبل از خرید هر نوع نمایشگر خاص، مطمئن شوید که فضای موجود چقدر است.

  1. نکاتی درباره نرم افزار

چه کسی از سیستم استفاده می‌کند؟

قبل از خرید ویدئو وال، حتماً در نظر بگیرید که چه کسی از سیستم استفاده می‌کند، چه مشخصات خاصی لازم است و تا چه حد با سیستم آشنایی دارند. سیستم ویدئو وال در اتاق‌های کنفرانس و سالن‌های نمایش اغلب برای اولین بار توسط کاربران استفاده می‌شود. بنابراین، برای به حداقل رساندن این مشکل، رابط کاربر پسند و قابلیت بصری، کلید اصلی است. در ویدئو وال‌هایی که دارای اتاق‌های کنترل با اپراتورهای باتجربه و باهوش فنی بالا باشد، انتخاب نرم افزاری که ویژگی‌های لازم را ارائه دهد اما به خوبی طراحی شده و دارای رابط کاربری آسان باشد، مهم است.

چه تعداد کاربر همزمان دارید؟

اگر تلویزیون شهری یا سیستم ویدئو وال شما در محیطی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که توسط چندین کاربر اداره می‌شود، شما به یک بستر نرم افزاری نیاز دارید که از گردش کار چند کاربر پشتیبانی می‌کند.

آیا پرزنتیشن، محور اصلی کاربرد شما است؟

پرزنتیشن یکی از کاربردهای سیستم ویدئو وال است. اگر می‌خواهید ویدیو وال نصب کنید، مطمئن شوید که از ارائه پرزنتیشن پشتیبانی می‌کند. برخی از نرم افزارها به کاربر اجازه می‌دهند دنباله ای از طرح بندی محتوا را ایجاد و ذخیره کند، که می تواند یکی یکی به صورت خودکار در صفحه نمایش بصری ارائه شود.

 

کنترلر ویدئو وال
کنترلر ویدئو وال
  1. نکاتی درباره کنترلر

آیا شما می‌خواهید محتواهای از پیش برنامه ریزی شده را نمایش دهید یا نیاز به کنترل محتوا در هر لحظه دارید؟

هدف از نصب ویدئو وال باید به طور کامل مشخص شود. اگر قرار است نمایش پرزنتیشن، تصاویر یا هر برنامه دیگری به صورت آنلاین و در لحظه توسط اتاق کنترل مدیریت شود، برای کنترل محتوا به صورت زنده، شما به یک کنترلر ویدئو وال نیاز دارید که از این نوع تعامل پویا پشتیبانی کند.

در یک زمان خاص چه تعداد محتوا را می‌خواهید نمایش دهید؟

کنترلرها از نظر تعداد ورودی‌هایی که می‌‌توانند دریافت کنند و تعداد منابع محتوای مختلفی که می‌توانند به طور هم زمان نمایش دهند، متفاوت هستند. اگر می‌خواهید تعداد زیادی از منابع محتوا را به طور همزمان نمایش دهید، حتماً یک کنترلر با مشخصات ورودی و خروجی به تعداد زیاد انتخاب کنید.

آیا شما محتوای خود را روی چندین سیستم ویدئو وال یا نمایشگرهای کمکی به نمایش می‌گذارید؟

اگر می‌خواهید محتوای بصری را در بیش از یک ویدئو وال یا نمایشگر نمایش دهید، باید کنترلری را انتخاب کنید که بتواند چندین صفحه نمایش را با هم مدیریت کند. اگر نمایشگرها بر اساس نرم افزارهای مختلف هستند و یا نسبت های مختلفی دارند، اطمینان حاصل کنید که کنترلر نیز می‌تواند این مورد را مدیریت کند.

آیا شما به پردازشگر سیستم گرافیکی پیشرفته نیاز دارید؟

برخی از کاربرد ها مانند آموزشی، دفاعی یا تولیدی ممکن است شامل نمایش محتوای با وضوح فوق العاده بالا باشند. اگر ویدئو وال شما به این مشخصات احتیاج دارد، به دنبال یک کنترلر یا موتور پشتیبانی کننده محتوا باشید که دارای سخت افزار گرافیکی تقویت شده سه بعدی باشد تا از عملکرد گرافیکی آن مطمئن شوید.

  1. نکاتی درباره سیستم و سازگاری محیطی

آیا سیستم شما در برابر فشارهای محیطی آسیب پذیر است؟

محیط یکی از نگرانی‌های مهم در نمایش تصاویر است که می تواند سیستم را تحت تأثیر قرار دهد. رطوبت، درجه حرارت و لرزش شدید شرایطی هستند که وقتی سیستم ویدیو وال تحت این شرایط آسیب پذیر قرار می گیرد می تواند به سرعت دچار مشکل شود. برخی از کنترلرها و انواع نمایشگرها به طور خاص برای استفاده در محیط های بهینه طراحی نشده اند.

آیا زیبایی ظاهری نگرانی مهمی است؟

اگر سیستم نمایش ویدیو وال را در دانشگاه، محیط شرکت یا فضای عمومی نصب می‌کنید، باید مطمئن شوید که از جذابیت کافی برخوردار است و در مرکز دیوار قرار گرفته است.

  1. نکاتی درباره پشتیبانی از سیستم

آیا سیستم شما به طور کامل پشتیبانی و محافظت می‌شود؟

شما به خوبی از این واقعیت آگاه هستید که خرید ویدئو وال یک سرمایه گذاری بزرگ است. بنابراین، مطمئن شوید که برای سال‌های آینده از امنیت، محافظت و بهره برداری برخوردار است. بنابراین باید نماینده فروش ویدئو وال اصل با یک برنامه پشتیبانی بلند مدت و قدرتمند که نیازهای شما را برآورده می‌کند، انتخاب کنید.

چه تجهیزاتی نیاز به یکپارچه سازی با سیستم شما دارند؟

برخی از سیستم‌های ویدئو وال می توانند با تجهیزات خارجی مانند بلندگوها، سیستم های کنفرانس، نور و سایه ها یکپارچه شوند. پس از یکپارچه سازی با سیستم، می توان از طریق نرم افزار ویدئو وال این دستگاه ها را کنترل کرد.

جمع بندی

حال که نکات فوق را مطالعه کردید و با ویدئو وال آشنا شدید، اگر قصد خرید ویدئو وال دارید، شرکت مهندسی نوآوران تحقیق در ارائه سیستم‌های ویدئو وال قدرتمند و مقرون به صرفه پیشگام است. می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

شماره تماس: ۰۲۱۴۲۹۸۱

شماره واتس اپ: ۰۹۱۰۳۳۳۴۸۰۰

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *