مکان‌ های مورد نظر برای استفاده از ویدئو وال های نسل جدید با توضیحات و مثال‌ ها

ویدئو وال های نسل جدید

احتمالا شما هم در بسیاری از نقاط کشور با مجموعه‌ای که به آن ویدئو وال گفته می‌شود روبرو شده‌اید. از مراکز تفریحی و خرید گرفته تا استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی، همه برای جلب مخاطب نیاز به استفاده از این نمایشگر دارند. کاربرد‌های این محصول به گونه‌ای است که طیف وسیعی از مشاغل و مراکز دولتی و خصوصی به آن نیاز خواهند داشت.

کاربرد ویدئو وال‌ ها

با توجه به شرایط ویدئو وال های نسل جدید، این نمایشگرها کاربرد‌های فراوانی خواهند داشت و در نتیجه مراکز زیادی به استفاده از آن‌ها روی می‌آورند. از مراکز کنترل، اتاق‌های فرمان و مانیتورینگ، مراکز نظارتی و حفاظتی، فرودگاه‌ها و ایستگاهای مسافربری گرفته تا هتل‌ها، مجتمع‌های تجاری، استادیوم‌ها و مراکز تفریحی. می‌توان نوع کاربری ویدئو وال‌ها را بر اساس تراکم پیکسلی نمایشگر آن به دو دسته زیر تقسیم کرد:

  • تراکم پیکسلی بالا
  • تراکم پیکسلی پایین

ویدئو وال‌ها با تراکم پیکسلی بالا

تراکم پیکسلی که در این حالت مد نظر است بین p=1.25 الی p=2.5 می‌باشد. در این نوع از ویدئو وال‌ها تصویربرداری از صفحه ویدئو وال با فرکانس ۱۹۲۰ و یا حتی فیلم‌برداری اسلوموشن از صفحه نمایش آن امکان‌پذیر است. به همین دلیل در تمامی استدیوهای صدا و سیما از این ویدئو وال‌ها استفاده می‌شود. مراکز کاربردی این نوع از ویدئو وال‌ها بسیار گسترده‌تر از آن است و تنها محدود به استدیو‌های صدا و سیما نمی‌شود. از ویدئو وال‌هایی که این تراکم پیکسلی را دارند در مراکز کنترل شهری و صنعتی، اتاق‌های فرمان و مانیتورینگ، مراکز نظامی و حفاظتی استفاده می‌شود.

ویدئو وال‌ها با تراکم پیکسلی پایین

در این مدل از ویدئو وال‌ها تراکم پیکسلی بین p=2.5  الی p=4 است. علاوه بر اینکه صرفه اقتصادی بیشتری هم دارند، کاربردهای بیشتری در محیط‌های داخلی دارند. از این نوع ویدئو وال‌ها می‌توان در فروشگاه‌ها و مراکز خرید، رستوران‌ها، سالن‌های همایش و اجتماعات، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، سینماها و نمایشگاه‌ها استفاده کرد. کاربری آن‌ها به گونه‌ای است که هم می‌توان در نمای بیرون از آن‌ها استفاده کرد و هم نمای داخلی. اما برای بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی ویدئو وال‌ها باید چگونه باشند؟ این ویدئو وال‌ها فاصله دورتری از ناظر دارند و بیشتر در تبلیغات outdoor و شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند. تمام تلویزیون ها وبیلبورد های شهری، ورزشگاه ها از این نوع ویدئو وال‌ها استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *